جهش تولید با مشارکت مردم
En   سایت‌مپ
چهارشنبه 17 بهمن 1403

En

توافقنامه سطح خدمت

مقدمه

در این سند متقاضیان دریافت خدمت از سازمان ثبت احوال کشور (اعم از حقیقی و حقوقی) به اطلاعاتی اساسی مرتبط با مجموعه‌ی خدمات ارائه شده توسط این سازمان، قوانین مرتبط و هزینه‌های مربوطه راهنمایی می‌گردند.

هدف

ارائه خدمات هویتی مطلوب به صورت حضوری و الکترونیکی با رعایت ضوابط و مقررات قانونی به شهروندان در حداقل زمان ممکن

مسئولیت ها

ماموریت های سازمان ثبت احوال ارائه خدمات هویتی نظیر "ثبت وقایع حیاتی" ، "اتقان اسناد هویتی" و "تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور" می باشد 

تعهدات سازمان ثبت احوال کشور

  1. ارائه خدمات بهینه در کمترین زمان ممکن
  2. تصحیح و رفع اشتباهات مأمورین ثبت احوال در مندرجات اسناد بدون دریافت هزینه و رسیدگی خارج از نوبت
  3. رسیدگی در هیأت های حل اختلاف ناشی از اشتباه مأمور بدون دریافت هزینه و بصورت رایگان
    صدور شناسنامه و کارت ملی مجدد ناشی از اشتباه مأمور بدون دریافت هزینه و بصورت رایگان
  4. حفظ محرمانگی اطلاعات خصوصی صاحبان اسناد (موضوع ماده 34 قانون ثبت احوال)
  5. پاسخگویی به استعلامات مراجع قانونی و تصدیق هویت افراد

تعهدات شهروندان

  1. حفظ و مراقبت کامل از اسناد و مدارک هویتی خود
  2. اطلاع رسانی در مواردی که اسناد هویتی مفقود میگردد.
  3. اعلام به موقع وقایع ولادت و فوت ظرف مهلت قانونی (موضوع ماده 15 و 20 قانون ثبت احوال )
  4. اعلام به موقع تغییر نشانی محل سکونت
جزییات این بخش در لینک روبرو آمده است: حقوق و تکالیف صاحبان اسناد هویتی

مسئولیت ها

ماموریت های سازمان ثبت احوال ارائه خدمات هویتی نظیر "ثبت وقایع حیاتی" ، "اتقان اسناد هویتی" و "تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور" می باشد 

خدمات و تعرفه‌ها

سازمان ثبت احوال کشور بر اساس "قوانین مربوط به خدمات ثبت احوال" مصوب سال 1363 خدمات خود را ارائه می‌کند.  هزینه های خدمات هویتی بر اساس قانون بودجه سنواتی کشور از شهروندان دریافت میشود و سازمان ثبت احوال کشور در این خصوص مطابق قانون اقدام می نماید.

بیانیه توافق سطح خدمت وبگاه

بدینوسیله توافق نامه سطح خدمات سازمان ثبت احوال کشور به اطلاع می‌رسد:

1- تارنمای سازمان ثبت احوال کشور امکان پیگیری انتقادات پیشنهادات، شکایات و ارتباط با مسئولین را در قالب صندوق الکترونیکی در بخش ارتباط با ما  فراهم نموده است.
2- در قسمت مراکز ثبت احوال،  اطلاعات تماس کلیه ادارات تابعه ذکر شده است .
3- به محض ثبت پیشنهاد یا انتقاد، موضوع در کوتاهترین زمان ممکن پیگیری و مطرح می گردد.
4- وب سایت سازمان ثبت احوال کشور بصورت تمام وقت و در هفت روز هفته در دسترس متقاضیان محترم بوده و در صورت بروز هرگونه اشکال و نقص فنی، به مخاطبان اطلاع‌رسانی خواهد شد.

زمانهای خروج از دسترس به شرح ذیل به اطلاع می رسد

# دلیل خارج از دسترس بودن بازه زمانی تاریخ