سال مهار تورم و رشد تولید
En
پنجشنبه 18 بهمن 1403

اداره کل ثبت احوال استان کرمانشاه

En

صدور کارت هوشمند ملی

چاپ
کد:10031093000
سوالات متداول نظرسنجی  ثبت شکایات

معرفی خدمت

ثبت درخواست و صدور کارت هوشمند ملی ایرانیان بالای پانزده سال .
افراد می نوانند با در دست داشتن مدارک به دفاتر پیشخوان و ادارات ثبت احوال شهرستان ها مراجعه نموده و یا از طریق پورتال سازمان ثبت احوال کشور و به صورت الکترونیکی اقدام نمایند.

ویژگی های خدمت

نام خدمت کلان : صدور کارت هوشمند ملی
گروه خدمت: خدمات عمومی
نوع مخاطبین: مردم
ماهیت خدمت: حاکمیتی
سطح خدمت: کشوری
نحوه شروع: تقاضای گیرنده خدمت
شناسه خدمت کلان: 10031093000
نوع خدمت: G2C دولت به مردم
آیا در میز خدمت حضوری ارایه می شود؟ بله
شناسنامه خدمت: دریافت
توافق نامه سطح خدمات: دریافت
مدت زمان انجام درخواست خدمت: 1 الی 2 روز

مدارک مورد نیاز

- اصل شناسنامه
- کد ملی، کد پستی و نشانی محل سکونت
- پرداخت هزینه طبق تعرفه جاری


اشخاص واجد شرایط

- کلیه اتباع ایرانی بالای ۱۵ سال تمام که دارای شناسنامه معتبر عکس دار می باشند .
- شهروندانی که کارت ملی نمونه سابق خود را بین سالهای ۱۳۸۰ تا ۱۳۸۹ دریافت کرده و یا آنرا مفقود نموده اند. 


1

پیش ثبت نام

2

تکمیل ثبت نام

3

تولید کارت

4

تحویل کارت

پیش ثبت نام

برای دریافت کارت هوشمند ملی اولین گام پیش ثبت نام می باشد.مراحل و اقدامات لازم در این گام بصورت زیر می باشد:

1-مراجعه به سامانه ی ثبت نام کارت هوشمند ملی

2-ورود مشخصات فردی شامل:
  • .شماره موبایل،شماره ملی ، سریال شناسنامه،تاریخ تولد شمسی،تاریخ تولد قمری،نام مادر،جنسیت
3-انتخاب زمان و مکان تکمیل ثبت نام
  • لازم است شهروند تاریخ تکمیل ثبت نام مطلوب خویش را وارد کرده و یک دفتر تکمیل ثبت نام را به دلخواه انتخاب نماید . بدین منظور شهروند پیش شماره تلفن شهرستان مطلوب برای تکمیل ثبت نام (مثلا 021 برای تهران) و تاریخ مطلوب خویش را وارد می نماید. و دکمه ی جستجو را می فشارد سیستم لیست دفاتر تکمیل ثبت نام شهر را به ترتیب ظرفیت آزاد دفتر نمایش می دهد. اگر لازم باشد شهروند می تواند با ورود شماره تلفن محل اقامت خویش لیست دفاتر را بر اساس نزدیکی به محل اقامت خودش فیلتر نماید. تا انتخاب آسان تر شود سپس شهروند با توجه به نشانی دفاتر، یک دفتر را انتخاب می کند.توجه فرمایید که تا پیش از پرداخت وجه نوبت گرفته شده قطعی نشده و برای مدت زمان کوتاهی برای شما رزرو باقی می ماند
4-پرداخت وجه ثبت نام
  • پرداخت هزینه ی ثبت نام توسط شهروند با استفاده از کارت بانکی که رمز دوم داشته باشد و نوبت گرفته شده برای شهروند ثبت می شود  
  • پرداخت کارمزد تکمیل ثبت نام که هنگام تکمیل ثبت نام توسط دفتر تکمیل ثبت نام به شکل نقدی، دریافت می گردد.  
  • کارمزد تحویل کارت هوشمند ملی که هنگام تحویل کارت توسط دفتر تکمیل ثبت نام به شکل نقدی، دریافت می گردد.  
4-چاپ برگه پیش ثبت نام
  • به عنوان مرحله ی پایانی شهروند مشخصات شخصی خودش و جزییات نوبت گرفته شده را چاپ می کند و تا روز تکمیل ثبت نام نزد خویش نگهداری می نماید. در این برگه کد رهگیری هم چاپ شده است که هنگام تکمیل ثبت نام و مراحل پس از آن کاربرد دارد

تکمیل ثبت نام

گام دوم در فرآیند ثبت نام کارت هوشمند ملی مراجعه به دفتر پیشخوانی است که در مرحله پیش ثبت نام انتخاب نموده اید.

در این گام اقدامات زیر صورت می پذیرد:
  • تکمیل اطلاعات نشانی و کدپستی و تلفن ثابت و همراه متقاضی
  • چاپ رسید تکمیل ثبت نام
  • احراز اطلاعات مدارک با متقاضی
  • عکس برداری از چهره
  • اسکن اثر انگشتان
  • اسکن مدارک
  • تایید ثبت نام توسط مدیر دفتر

لطفاً قبل از حضور در دفتر پیشخوان به موارد زیر توجه فرمایید

  • همراه داشتن شناسنامه عکس دار معتبر و خوانا.
  • همراه داشتن شماره ملی، کدپستی و نشانی محل سکونت.
  • آمادگی جهت اخذ تصویر چهره و اسکن اثر انگشت.

تولید کارت

مراحل زیر در سازمان ثبت احوال کشور جهت تولید کارت صورت می پذیرد:

-کنترل کیفیت داده های گردآوری شده

-تولید کارت

-ارسال کارت به دفتر ثبت نام

تحویل کارت

در این گام اقدامات زیر صورت می پذیرد:

  • مراجعه متقاضی به دفتر پیشخوان تحویل کارت.
  • اسکن اثر انگشت به منظور تایید هویت متقاضی.
  • فعال سازی کارت
  • تحویل کارت به شهروند

مراحل خدمت

مراحل خدمت

تاریخ آخرین به روزرسانی : 1403/06/20
نظر شما
لطفاً کد امنیتی که در عکس نشان داده شده، را وارد کنید کد امنیتی:
نظرات کاربران

شماره تماس واحد پاسخگو