معرفی خدمت
پاسخ به استعلام های خانواده (به درخواست دستگاه ها، سازمان ها یا مؤسسات) از طریق پایگاه اطلاعات سازمان ثبت احوال به صورت الکترونیکی و یا به صورت مکاتبه از طرف مراجع قانونی ذیصلاح.
ویژگی های خدمت
خدمات عمومی
مردم
حاکمیتی
کشوری
تقاضای گیرنده خدمت
مدارک مورد نیاز
- برای اشخاص حقیقی: ورود از طریق سامانه یکتای ملی ایرانیان / پایگاه اطلاعات خانواده
- برای اشخاص حقوقی: نامه از بالاترین مقام دستگاه ها به رئیس سازمان ثبت احوال
- برای استعلام های الکترونیکی، درخواست مراجع رسمی وفق ماده 34 ق.ث.ا
- برای استعلام های غیرالکترونیکی، برقراری دسترسی استعلام برخط برای دستگاه های مشخص، مطابق قوانین و دستورالعمل های مربوطه
نوع مخاطبین
برای اشخاص حقیقی کلیه آحاد ایرانی بالای 18 سال و برای اشخاص حقوقی کلیه دستگاه های مشمول قوانین مربوطه
قوانین و مقررات بالادستی
تبصره 39 برنامه اول توسعه جمهوری اسلامی ایران بند‘د‘ ماده 46 قانون برنامه پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران بند ‘ز‘ ماده 1 قانون ثبت احوال تصویب نامه 12176/ت 55285 مورخ 1397/2/9ھ هیأت وزیران بخشنامه 556115 مورخ 1398/10/1 سازمان اداری استخدامی کشور تبصره یک ماده 16 آیین نامه اجرایی ماده 14 الحاقی، قانون مبارزه با پولشویی مفاد نامه 99/105780 مورخ 1399/9/26 دبیر محترم شورای عالی فضای مجازی