معرفی خدمت
پاسخ به استعلامات نشانی از پایگاه اطلاعات سازمان ثبت احوال
مطابق ماده 2 قانون الزام اختصاص شماره ملی و کدپستی برای کلیه اتباع ایرانی به شرح زیر
ماده2- کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی ، وزارتخانه ها ، سازمانها ، شرکت ها و مؤسسات دولتی و وابسته به دولت ، دانشگاهها ، بانکها ، شهرداریها ، نهادهای انقلاب اسلامی و نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران و شرکتها و مؤسساتی که شمول قانون بر آنها مستلزم ذکر نام است موظفند از شماره ملی و کدپستی ده رقمی که توسط سازمان ثبت احوال کشور و در قالب کارت شناسایی و با همکاری شرکت پست جمهوری اسلامی ایران برای شناسایی افراد و اشخاص و محل کار یا سکونت آنها حسب مورد اختصاص خواهد یافت تبعیت نموده و بکار گیرند.
ویژگی های خدمت
پاسخ به استعلام های هویتی ونشانی افراد
خدمات عمومی
مردم
حاکمیتی
کشوری
تقاضای گیرنده خدمت
نحوه دسترسی به خدمت
-از طریق خطوط ویژه مخابراتی MPLS و یا از طریق شبکه ملی اطلاعات (GSB)
- پرداخت هزینه طبق تعرفه جاری
مراحل دریافت خدمت
1- ارسال نامه از طریق بالاترین مقام دستگاه سرویس گیرنده به رئیس سازمان ثبت احوال
2-نامه منجر به جلسات فنی و بررسی وضعیت شبکه و امنیت خطوط بستر دریافت سرویس(اطمینان از عدم ارتباط مسیر دریافت سرویس با اینترنت)
3-توپولوژی شبکه سرویس گیرنده در قالب یک سند رسمی به سازمان ارائه می گردد و بررسی هایی روی آن انجام می گیرد.
4-تفاهم نامه ای با حضور سرویس گیرنده و اداره حقوقی و مالی سازمان امضا می شود.
5-تنظیمات دسترسی و احراز هویت روی سامانه استعلام برقرار و مستندات مربوطه به سرویس گیرنده ارائه می شود.